آموزشی, تکنیک ها, دسته بندی نشده

آپکس لوکیتورها و نکات کلینیکی در رفع خطاهای کاذب

اپکس لوکیتور E-PEX PRO هی دنت

همان طور که می دانید تجهیزات دندانپزشکی مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات در زمینه مهندسی پزشکی می باشند و وجود آن لازمه این رشته است.

در واقع این تجهیزات به دندانپزشکان کمک می کنند تا خدمات و درمان خود را به بهترین شکل به بیماران ارائه دهند.

تجهیزات دندانپزشکی ابزارهایی هستند که به منظور درمان و معاینه و استخراج و ترمیم دندان مورد استفاده قرار می گیرند.

از این رو هر چه این تجهیزات استانداردتر و به روزتر باشند درمان بیماران بهتر انجام می شود. امروزه تجهیزات دندانپزشکی بسیار متنوع می باشند و تقریبا هر ابزار کاربردی خاص دارد.

از جمله تجهیزات پزشکی می توان به هندپیس ها، ابزارهای مربوط به ارتودنسی، لیزرها، فرزها، ابزارهای جراحی برای کشیدن دندان ها، فایل روتاری و اپکس لوکیتورها.

ما در این مطلب قصد داریم در مورد فایل روتاری و اپکس لوکیتورها صحبت کنیم. این دو دستگاه از مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی بشمار می روند که به منظور درمان ریشه دندان و عصب کشی مورد استفاده قرار می گیرند.

حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در مورد اپکس لوکیتور و فایل روتاری افزایش دهید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

اپکس لوکیتور چیست؟

اپکس لوکیتور (Apex Locator)یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات دندانپزشکی بشمار می رود. در واقع دندانپزشکانی که درمان اندو را انجام می دهند معمولا از این دستگاه استفاده می کنند.

به طور کلی کاربرد اپکس لوکیتور این است که با استفاده از آن می توان طول کانال ریشه را مشخص کرد.

لازم به ذکر است بدانید یکی از مهم ترین عوامل که کمک می کند درمان ریشه دندان با موفقیت انجام شود تعیین کردن طول کانال ریشه دندان است که دستگاه اپکس لوکیتور به این درمان بسیار کمک کرده است.

از این رو دستگاه اپکس لوکیتور که یک دستگاه الکترونیکی است امروزه به منظور تعیین طول کانال ریشه در دندان های دائمی مورد استفاده قرار می گیرد.

اپکس لوکیتور یا همان اپکس فایندر که در درمان اندو مورد استفاده قرار می گیرد می تواند موقعیت اپیکال فورامن و همچنین طول فضای root canal را تعیین کند.

در واقع هدف از استفاده از این دستگاه در درمان اندو، تخلیه کانال ریشه است تا این کانال را از هر گونه عوامل بیماری زا پاک کند.

از جمله عواملی که در کانال ریشه سبب بیماری و مشکل می شوند باکتری ها و مواد آلی و انواع سموم و پروتئین های تغییر کرده هستند.

برای اینکه بتوان کانال ریشه را از این عوامل بیماری زا پاک کرد باید درمان اندو به شیوه صحیح انجام شود.

روش صحیح حذف عوامل بیماری زا ار کانال ریشه شامل پاک سازی ریشه، شکل دادن آن و همچنین بستن آن به یک ماده سه بعدی و غیر قابل نفوذ که به هیچ وجه نشتی نداشته باشد می باشد.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *